Si ud. planea hacer dibujos del profeta le conviene leer esto antes:

por as1944


 Traducción libre y resumida de Poste de Veille

  

Los ataques contra el Charlie Hebdo, tienen por fundamento las caricaturas de Mahoma que no son veraces.Porque :Mahoma no dijo las frases que se le atribuyen en tal número. Mahoma no llevaba tal turbante. Mahoma tenía bien afeitada la barba.

 

 

Charlie-hebdo-charia2

                 

Con este dibujo ,si lo usa en su comic,le queman su negocio 

 

Según los islamistas Mahoma no se asemejaba  a este dibujo. 

Es una caricatura,una deformación,una mentira. Por consecuencia:está prohibido. Es un insulto a Mahoma luego es un insulto a todos los musulmanes.

 

Nos dicen que el insulto está  en la desvalorización gráfica  del profeta, que desprecia-forzósamente -a su religión.

 Versión que circuló en los países árabes.

Con este dibujo no le queman la editorial (supongo) .

 

Las caricaturas son ,al desvalorizar,prohibidas.

Las representaciones no caricaturescas no están prohibidas en el chiismo,el sunismo las mira con desconfianza pero también tiene representaciones de Mahoma.

ud. puEl islam tiene un miedo ,pánico,a interrogarse sobre su Fe.Preguntarse por el rostro de Mahoma  puede abrir puertas prohibidas;porque nadie sabe como era el tal Mahoma,y si yo digo que era rubio  y de ojos azules nadie podrá refutarme.

Interrogar abre dudas enormes.Y el islam nunca desea preguntar nada porque NO tiene respuestas. Según las fuentes oficiales musulmanas ,las que establecieron la sira,la biografía oficial del profeta, no hay testimonios oficiales del profeta .La existencia de Mahoma puede negarse en base a que Mahomet no aparece nombrado en el Koran,las palabras “mohamed” o “d´hamed”eran calificativos que significaban “bien amado” y “precioso”

 

 Versiones aptas de Mahoma,algunas que ud. puede usar en su próximo comic :

 
Illustration showing Mohammed (on the right) preaching his final sermon to his earliest converts, on Mount Ararat near Mecca; taken from a medieval-era manuscript of the astronomical treatise The Remaining Signs of Past Centuries by the Persian scholar al-Biruni; currently housed in the collection of the Bibliotheque Nationale, Paris(Manuscrits Arabe 1489 fol. 5v). This scene was popular among medieval Islamic artists, and several nearly identical versions of this drawing (such as this one [shown in detail below] and this one) were made in the Middle Ages.

   

 
Mohammed’s Flight from Mecca in 622 AD; Algerian color postcard from the 1920s or ’30s. Mohammed is the figure entering the cave. The original postcard is in a private collection. 

  

 
Mohammed receiving his first revelation from the angel Gabriel. Miniature illustration on vellum from the book Jami’ al-Tawarikh (literally “Compendium of Chronicles” but often referred to as The Universal History or History of the World), by Rashid al-Din, published in Tabriz, Persia, 1307 A.D. Now in the collection of the Edinburgh University Library, Scotland. 

  

A young Mohammed being recognized by the monk Bahira. Miniature illustration on vellum from the book Jami’ al-Tawarikh (literally “Compendium of Chronicles” but often referred to as The Universal History or History of the World), by Rashid al-Din, published in Tabriz, Persia, 1307 A.D. Now in the collection of the Edinburgh University Library, Scotland. 

 

  

The Mi’raj (also called the “Night Ride”) of Mohammed on Buraq. Miniature illustration on vellum from the book Jami’ al-Tawarikh (literally “Compendium of Chronicles” but often referred to as The Universal History or History of the World), by Rashid al-Din, published in Tabriz, Persia, 1307 A.D. Now in the collection of the Edinburgh University Library, Scotland. 

 

   

Journey of the Prophet Muhammad; leaf from a copy of the Majmac al-tawarikh (“Compendium of Histories”), ca. 1425; Timurid. Herat, Afghanistan. In The Metropolitan Museum of Art
(Hat tip: Jos.)

 

  

 
Portrait of Mohammed from a 19th century Iranian hilye (a single-page description of Mohammed and his attributes). In The Nasser D. Khalili Collection of Islamic Art). Taken from a reproduction published in the paper entitled “The Story of Portraits of the Prophet Muhammad,” by Oleg Grabar, in Studia Islamica, No. 96

   

Mohammed in a cavern during some sort of get-together, in a scene called “The Charge of the Lion.” Unknown provenance, now in the Bibliotheque Nationale, Paris. 

 
Detail of Mohammed from the picture above. He seems to have two left arms. 

  

 
Another miniature showing Mohammed astride Buraq. Provenance unknown. 
(Hat tip: Martin.) 

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